Aussiekullens Beatrix

Alla inlägg under maj 2011

Av Beatrix - 17 maj 2011 18:08

 

  Beatrix har det lite kämpigt nu. hon ser så otroligt sorgsen ut. och följer mej överallt. Jag måste ta mej tid att sitta hos henne så hon vilar ...Hon stönar och flåsar. Tjocka flytningar har hon också. och tempen har börjat sjunka från 38.2 till 37.6 . Hoppas det kommer igång innan natten om hon ska föda idag...

Due date är ju ca 18-20 Maj..


Av Beatrix - 13 maj 2011 12:16

Oj vad tiden springer iväg. nu är det ca 1 vecka kvar. Aussiekullens Tina åkte hem igår efter några dagar här igen. Alltid lika kul... Inatt har Beatrix bökat omkring ordentligt , o bäddat o krånglat. Det sista på valp lådan fixar vi idag. sen ställs den ijämte min säng, för nu lämnar jag henne inte en sekund... Jag har lyckats missa de 2 sista valpningarna. Tur att jag bara var i stan sist. för jag missade bara 2 valpar  det kom 7 valpar till .    Men mina duktiga barn har skött det galant. Men då har de också valpat 1 vecka för tidigt. 5 dagar för tidigt var det sist. Detta är ju första gången för Beatrix , så nu har jag lovat mina barn att stanna hemma hela tiden...

Av Beatrix - 11 maj 2011 15:21

Oj vilken varm dag det blev idag... Beatrix har legat i skuggan med sin nu allt mer svällande mage, nästan hela dagen.  Ja den lilla rackarn har busat lite med Bjartur också....Själv har jag slipat spackel och börjat tapetsera i nya hund huset..Till helgen kommer grävmaskinen . Då ska vi fixa till nya hundgården.mm  

Av Beatrix - 5 maj 2011 12:26

  Det finns en underbar liten Aussiehane kvar hos min goda vän Emma Ultege ifall någon är intresserad. De är 4 veckor nu. Kolla in på henne Blogg så får ni se...

divadog.bloggplatsen.se

Assiefields kennel

Av Beatrix - 5 maj 2011 11:50

Nu undrar väl alla var vi tagit vägen ?

Men vi finns här tillbaka från sjukhus och allt. Nu mår jag bra och ska ta tag i bloggen igen.


Beatrix mår bra. Magen har börjat öka i omfång. maten är det lite si och så med. Hon äter Royal canin valp foder nu. Det är allt hon vill ha....

Humöret är det samma, likaså henne otroliga temperament. lika glad o lekfull som vanligt. Fast lite mer vila bakom buskarna blir det.

Jag har fått många bra valp köpare på Beatrix lista. som alla väntar med spänning på vad det blir.  



Presentation


Aussiekullens Beatrix.

Mina Bloggar

Senaste inläggen

Länkar

Intresserad av en Aussie valp ?

 

Gäst boken

Fråga mig

64 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kommentarer

http://dailydog.blogg.se/

Ice har nu fått en egen blogg.

 

la.helene@hotmail..com

la.helene@hotmail.com

  Ni kan nå mig på la.helene@hotmail.com

så skickar jag tel nr 

Valp kullar

Valp intresse

Hej  och Välkommen  till Aussiekullens  Kennel . 
vill ni komma i kontakt med mig  . skicka då ett Mail till la.helene@hotmail.com      


Skapa flashcards